پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ

سینوس پیلونیدال (PNS) یا به زبان عامیانه کیست مویی به حفره ای گفته می شود که به شکل یک سوراخ ریز، در بالای خط باسن و پایین استخوان دنبالچه به وجود آمده باشد. کیست مویی یک تونلی است که درون آن مو می باشد و دارای چند دهانه‌ی کوچک است که به روی پوست باز شده است و اغلب هم درد فراوانی به همراه دارد.

در مجموع باید گفت به ندرت اتفاق می افتد که کیست مویی در قسمت های دیگر بدن دیده شود اما در زیر بغل نیز امکان دارد شاهد کیست مویی باشیم. کیست مویی در آقایان رایج تر است و افرادی که مبتلا به این بیماری می شوند اغلب زمان ریادی را در حالت نشسته می گذرانند. مردها بدن پرمو تری دارند و به همین خاطر این بیماری در آن ها بیشتر اتفاق می افتد و امکان بروز آن در آقایان چندین برابر زنان است.

برای مداوای بیماری مقعدی کیست مویی نباید صبر کنیم تا به مرحله سخت و دردآور آن برسد، تشخیص این بیماری توسط پزشک بسیار کار ساده ایست و درمان آن در مراحل اولیه بسار راحت تر است. به همین خاطر توصیه می کنیم هر چه زودتر خجالت را کنار بگذارید و در صورتی که با این مشکل مواجه هستید پیش از آنکه تبدیل به یک مشکل ملال آور شود و بخواید درد زیادی را تحمل کنید نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

عکس شکل کیست مویی
عکس شکل کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر در کلینیک مهنا

درمان با لیزر کیست مویی را می توان در ۲ مرحله انجام داد و از لحاظ میزان برداشتن ضایعه ھیچ فرقی با جراحی ندارد ولی مزایای زیادی نسبت به جراحی سنتی دارند و که عبارتنداز:

  • عدم نیاز به بیھوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان
  • عدم وجود درد و خونریزی در جراحی با لیزر به شکلی که بیمار فردای روز عمل میتواند خیلی راحت بنشیند، در حالی که در جراحی به روش سنتی بیمار حداقل بایستی چند ھفته در منزل استراحت کند و قادر به انجام کارهای روزمره نخواهد بود.
  • درجراحی با لیزر کیست مویی احتیاجی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم نیست و پس از یک روز می تواند حمام کند و داخل زخم را با آب و صابون بشوید ولی در جراحی به روش سنتی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم الزامی است .
  • میزان عود در ھر دو روش سننی و لیزر به یک اندازه است و تقریبا در ۱۰% موارد امکان عود وجود دارد ولی در صورتی که پس از جراحی با لیزر و بھبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرھای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به ٢% کاهش می یابد.

درمان کیست مویی با لیزر
تصویر درمان کیست مویی با لیزر

 

هزینه درمان با لیزر کیست مویی

هزینه های درمان با لیزر مبلغ مشخصی ندارند و خوشبختانه هم اکنون بیمارانی که بیمه تکمیلی هستند، با رایزنی های صورت گرفته می توانند پس از جراحی با لیزر با نامه ای از سوی پزشک خود، به اداره بیمه مراجعه کرده و هزینه عمل خود را از بیمه دریافت نمایند.

همچنین باید گفت برای تعیین مبلغ درمان با لیزر کیست مویی حتما به پزشک مراجعه نمایید تا پس از معاینه هزینه جراحی به شما اعلام گردد.

http://forum.plcmen.ir/showthread.php?tid=3710

https://www.linkedin.com/pulse/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B3-%D9%BE%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%88-clinic-mahna/

http://kingcameranfoundation.ning.com/profiles/blogs/6386632:BlogPost:14510202

 

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : درمان کیست مویی با لیزر,لیزر کیست مویی,درمان کیست مویی,کلینیک مهنا, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 324 تاريخ : يکشنبه 30 تير 1398 ساعت: 13:37

دردهای مقعدی یکی از مشکلات مزمن و مقاوم به درمان است که کسی به آن فکر نمی کند و به دلایل نزدیک با میگرن باید آن را میگرن مقعد نامید. 
به این علت که این درد هم دائمی نیست و بر خلاف بیماریهای کلاسیک انتهای روده و مقعد هیچگونه سابقه ای از تصادفات، آسیب و یا اثری از هموروئید، عفونت، جراحت، فیستول و تغییرات ساختاری در بافت و یا اطراف آن نشان نمی دهد.    
در این مورد بیمار از درد غیر عضوی آزاردهنده در 180 درجه در یک طر ف مقعد (یعنی مقارن صفحه ساعت 12 تا 18 ویا 06 تا 12 نیمه راست یا چپ مقعد) شکایت می کند.  
درد مقعد در فواصل مختلفی بروز می کند و مجدداً بعد از چند ساعت یا چند روز بدون آنکه هیچگونه تغییر یا اثری از آن باقی بماند آرام می شود. این دردهای حمله ای مقعد اکثراً در خانم ها مشاهده می شود و مانند میگرن شکمی به هیچ درمان موضعی و یا سیستمیک جواب نمی‌دهد.     
اگر از بدشانسی بیمار در معاینات تصادفا تغییراتی مانند هموروئید و یا زخمی مشاهده شود و تحت عمل جراحی قرار گیرد، حتی اگر عارضه تشدید نگردد اثر مثبتی هم روی دردهای تکراری ندارد. این نوع دردها مانند سردرد میگرنی فقط با پیشگیری از عوامل محرک و به روش نورال تراپی خوب جواب می دهند.     
از دردهای همجوار مقعد باید درد دنبالچه را در نظر داشت که بعد از زمین خوردن با پشت روی یخ یا در اثر افتادن از روی صندلی که دنبالچه آسیب تاندونی یا استخوانی می بیند ایجاد می شود.    
درد دنبالچه همیشگی نیست ولی با تحریکات اعضاء مجاور اعم از مثانه ، روده و اعضای تناسلی، بدون مقدمه آزار دهنده ای برو ز میکند و هر گونه عمل جراحی میتواند اثر تشدید کننده ای بر آن داشته با شد و کاملآ جدا از درد های ذکر شده مقعد است. 

منبع: www.asriran.com

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : درد مقعد, میگرن مقعد, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 233 تاريخ : شنبه 29 تير 1398 ساعت: 19:37

شاید پزشک شما نیز انجام اسکلروتراپی برای درمان بواسیر یا هموروئید را توصیه کرده باشد، و یا خود شما بخواهید اطلاعاتی دقیق حول این روش درمانی کسب نمایید. پس با ما همراه شوید تا هر آنچه لازم است، را بدانید.

اسکلروتراپی چیست؟

اسکلروتراپی از روش‌های ساده و کم تهاجمی درمان بواسیر یا هموروئید است. بواسیر بیماری مقعدی است که ناشی از واریسی شدن یا گشاد شدن عروق در این ناحیه ایجاد می شود. به طور مختصر اسکلروتراپی را می توان تزریق محلولی شیمیائی مخصوص به رگ‌های گشاد شده واریسی به منظور برگشت به حالت طبیعی تعریف نمود. این روش را می توان به عنوان روشی مناسب برای عروق بواسیر پرپیچ و خم که مکرراً عود می کند، معرفی نمود.

درمان بواسیر با اسکلروتراپی چگونه انجام میشود؟

هدف از درمان اسکلروتراپی برگشت عروق آسیب دیده به حالت طبیعی خود است. در طی این درمان ماده به نام اسکلروزان (ترکیب فنل در روغن زیتون) به اندازه 1 الی 3 میلیمتر در رگ واریسی تزریق می‌شود. پس از تزریق ماده مخصوص سیاهرگی که این ماده در آن تزریق شده دچار چسبندگی شده و دیواره آن متورم می‌شود. این حالت موجب قطع جریان خون رسانی به این عروق شده و در نهایت آن را از بین می برد. و در آخر رگ تخریب شده پس از طی مدتی جذب بافت بدن خواهد شد.

مزایای اسکلروتراپی بواسیر

مهمترین مزیت‌های روش درمان اسکلروتراپی به این شرح است :

  • این روش نیازی به تزریق بیهوشی و بی حس ندارد.
  • این روش در مطب و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود.
  • میزان آسیب و به جای ماندن اسکار پس از این روش اندک است.
  • اسکلروتراپی خونریزی و درد چندانی به همراه ندارد.
  • این روش در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. نیازی به طی کردن دوره نقاهت ندارد.
  • از نظر هزینه با صرفه است.
  • رگ های درگیر را به طور کامل از بین می برد و از عود مجدد آن جلوگیری می‌کند.
  • درمانی کم تهاجمی است که ریسک ابتلا به سایر عفونت ها را افزایش نمی‌دهد.

عوارض اسکلروتراپی بواسیر

این روش را می توان به عنوان روش کم تهاجمی درمان بواسیر معرفی نمود. در نتیجه معمولاً عوارض خطرناکی را در پی ندارد اما از آنجایی که بروز برخی از عوارض ناگریز است، این روش نیز عوارض اندکی را به همراه دارد که از جمله آنها می توانیم به این موارد بپردازیم :

  • تغییر رنگ پوست مورد تزریق
  • سوزش
  • مشکلات بینایی
  • سردرد
  • تهوع
  • لختگی خون
  • عود مجدد بیماری

اغلب این عوارض پس از طی چندین روز ناپدید شده و عوارضی دائمی نخواهد بود.

در چه مواردی از این روش برای درمان بواسیر استفاده می‌شود؟

این روش منعی برای افراد مختلف که دچار بواسیر هستند، ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. تنها به زنان باردار توصیه می شود که برای درمان عجله‌ای نداشته باشند. اما همه افراد می توانند با درجات مختلفی از بواسیر از جمله درجه 1 (بواسیر خونی بدون بیرون زدگی)، درجه 2 (بواسیر دچار بیرون زدگی که خود به خود فروکش می کند) و درجه 3 (بواسیری که دچار بیرون زدگی شده و با دست به داخل می رود) برای درمان به روش اسکلروتراپی اقدام نمایند.

مراقبت‌های قبل و بعد از اسکلروتراپی

انجام اسکلروتراپی نیازی به مراقبت‌های قبلی ندارد تنها لازم است مصرف برخی مواد از 3 تا 7 روز قبل قطع شود که مواد شامل ویتامین E، ویتامین C، چای سبز و مسکن‌ها است همچنین لازم است در این دوره استعمال سیگار را نیز قطع کنید.  

مراقبت های بعد از انجام این روش شامل موارد زیر است.

  • رعایت بهداشت مقعد
  • مصرف غذاهای پر فیبر و آب کافی
  • خشک کردن مقعد
  • پرهیز از ویتامین E، ویتامین C، چای سبز و مسکن‌ها
  • تعویض مرتب پانسمان

https://clinicdarman.com/%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d9%87%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%a6%db%8c%d8%af/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/

https://www.youtube.com/watch?v=XBe1Tb7Hzz0

http://forum.graphiran.com/blogs/ghazal94/136-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D9%88%D9%85%EF%BF%BD-%EF%BF%BD-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F.html

https://forums.boxofficetheory.com/profile/40280-ghazaldarman/?tab=field_core_pfield_11

https://bit.ly/2Jz2IL5

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : اسکلروتراپی بواسیر,درمان بواسیر با اسکلروتراپی,درمان هموروئید,عمل هموروئید, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 278 تاريخ : يکشنبه 23 تير 1398 ساعت: 19:55

شقاق سینه بر اثر ایجاد ترک، زخم و یا شکاف در نوک سینه ایجاد می‌شود و بیشتر در دوران شیردهی به وجود می‌آید. نوک پستان به علت پوست بسیار حساسی که دارد، در حین مکیدن هنگام شیر خوردن می‌تواند باعث ایجاد ترک‌هایی روی آن شود. همچنین بروز ترک سینه در بین ورزشکاران، مانند دوندگان که مستعد عرق سوز شدن هستند بسیار شایع است و می‌تواند زخم‌هایی را ایجاد کند. پوزیشن اشتباه شیردهی به نوزاد، یکی از اصلی‌ترین دلایل ترک سینه به شمار می‌رود. درد شقاق سینه می تواند باعث خطراتی مثل التهاب و ورم سینه ها شده و به قدری آزاردهنده باشد که باعث قطع شیردهی مادر به نوزادش گردد.

دلایل ایجاد شقاق سینه

یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن شقاق سینه جویدن نوک سینه توسط لثه های نوزاد در حین مکیدن مکرر شیر به خصوص در هفته های اول شیردهی است که مادر هنوز شیر کافی ندارد. در یک نگاه کلی از علل ایجاد ترک سینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرق سوز شدن
  • شیردهی اشتباه به نوزاد
  • ادامه ی شیردهی به نوزاد در زمان خالی شدن پستان
  • شستن زیاد نوک پستان با شوینده های قوی و صابون
  • عدم تخلیه ی شیر پستان و ایجاد آبسه
  • جدا کردن نادرست نوزاد از پستان در پایان شیردهی
  • استفاده از سینه بند نامناسب
  • وجود قارچ و برفک در دهان نوزاد و انتقال آن به نوک پستان مادر


روش‌های درمان شقاق سینه

شقاق سینه قابل درمان است و حتی با روش‌های درمان خانگی ترک سینه در منزل هم می‌توانید به راحتی آن را مداوا کنید. از آنجایی که ترک سینه می تواند روند شیردهی مادر را دچار اختلال کند و برای خود مادر هم خطرات متعددی از جمله التهاب سینه به همراه داشته باشد درمان آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با استفاده از شیوه‌ی صحیح شیردهی به کودک می توان تا حد زیاد از ایجاد و پیشرفت آن جلوگیری کرد ولی اگر علائم و نشانه های ترک سینه پیشرفت کرده است می توان از روش های زیر برای درمان آن کمک گرفت.

 

منبع: bichashk.com

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : ترک سینه,شقاق سینه,شکاف نوک سینه, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 20 تير 1398 ساعت: 12:30

زگیل تناسلی که با نام زگیل مقاربتی هم شناخته می شود یکی از شایع ترین بیماری های آمیزشی است به طوری که آمار غیر رسمی حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون ایرانی به این بیماری عفونی مبتلا شده اند. با توجه به الگوی روابط جنسی جوانان در شرایط فعلی احتمال افزایش این عدد پیش بینی می شود. چنین آمار تامل برانگیزی یعنی یک اپیدمی گسترده پیش رو داریم که اگر برای مقابله با آن چاره ای اندیشیده نشود می تواند این بیماری را به مراتب از ایدز هم خطرناک تر کند و جلوگیری از بروز این فاجعه ی انسانی از وظایف خطیر و دشوار جامعه ی پزشکی است که هم سطح آگاهی افراد را افزایش دهد و هم با کمک روش های درمانی موثری به جنگ با این بیماری بشتابد.

تصویر شکل زگیل تناسلی

تصویر شکل زگیل تناسلی

بیماری زگیل تناسلی چیست ؟

بیماری زگیل تناسلی یکی از شایع ترین عفونت های پوستی است که در زیر مجموعه ی عفونت های آمیزشی STI قرار میگیرد. نوعی ویروس عامل اصلی این بیماری شناخته شده است که با اولین تماس جنسی با فرد آلوده بیماری را آغاز می کند. این بیماری به شکل زگیل هایی در شکل و اندازه های گوناگون در نقاط مختلف ناحیه ی تناسلی و مقعد خود را نشان می دهد.

با آغاز روابط جنسی فرد ریسک ابتلا به زگیل های تناسلی بسیار افزایش می بیابد به طوری که امروزه سن آغاز این بیماری متاسفانه به مرز ۱۴ سال رسیده است.

پس از آن که فرد به عنوان ناقل ویروس شناخته شد ، وضعیت سیستم ایمنی بدن فرد تعیین کننده ی آن است که زگیل های تناسلی پس از چه مدتی بر روی پوست او ظاهر شوند. این مدت زمان به طور متوسط ۳ ماه است ولی اگر سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد زودتر هم اتفاق می افتد. در برخی موارد هم شخص تا پایان عمر فقط به عنوان ناقل بیماری شناخته می شود و هیچگونه علائمی از زگیل های تناسلی بر روی پوست خود مشاهده نمی کند ولی می تواند بیماری را به شریک جنسی خود انتقال دهد.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی چیست؟

شکل ظاهری و کلی زگیل های تناسلی همانند زگیل های عادی است. فقط در محل ایجاد آنها تفاوت هایی وجود دارد. زگیل های تناسلی در نواحی مخاطی بدن قادر به رشد هستند. این نواحی به شرح زیر می باشند:

  • ناحیه ی تناسلی
  • ناحیه ی مقعد
  • ناحیه ی دهان، لب ها ، زبان و گلودر صورتی که فرد رابطه ی جنسی دهانی با فرد آلوده برقرار کند امکان بروز زگیل ها در اطراف لب ها ، دهان، زبان و گلوی فرد وجود دارد.

از مهم ترین علائم و نشانه های زگیل تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود زائده هایی گوشتی شکل، برجسته و سفت به شکل زگیل در اطراف ناحیه ی تناسلی ، مقعد و دهان
  • مشاهده ی تک زگیل هایی به صورت پراکنده و ریز یا بزرگ و متراکم به شکل خوشه ای
  • احساس سوزش و خارش در محل زگیل ها
  • وجود ترشح در محل زگیل ها
  • وجود سایر بیماری های مقاربتی
  • احساس درد در هنگام ادرار کردن یا بر قراری روابط جنسی

علل ایجاد زگیل تناسلی چیست؟

بیماری زگیل تناسلی در اثر نوعی ویروس به نام HPV به وجود می آید. این ویروس که با نام پاپیلومای انسانی شناخته می شود عامل اصلی زگیل های تناسلی شناخته می شود و به شدت مسری است به طوری که به محض برقراری اولین ارتباط جنسی با فرد آلوده و تماس مستقیم پوست با پوست نواحی آلوده به زگیل ها، ویروس این بیماری بلافاصله وارد بدن فرد می شود.
ویروس HPV بیش از ۱۰۰ تیپ مختلف دارد. دسته ای از این تیپ ها به عنوان کم خطر شناخته می شوند که فقط عامل ایجاد زگیل های تناسلی هستند و خطر خاص دیگری به دنبال ندارند اما دسته ای دیگر از این ویروس ها از نوع پرخطر می باشند که علاوه بر ایجاد زگیل های تناسلی ارتباط معنا داری با ایجاد برخی سرطان های زیر دارند:

  • سرطان دهانه ی رحم
  • سرطان واژن
  • سرطان آلت تناسلی مردان
  • سرطان مقعد
  • سرطان گلو
  • سرطان حنجره
  • سرطان زبان
  • سرطان دهان

اصلی ترین عامل انتقال این بیماری رابطه ی جنسی شناخته می شود و چون بحث تماس مستقیم پوست با پوست مطرح است روش های پیشگیری مثل کاندوم تاثیر چندانی نخواهد داشت در واقع زمانی که شریک جنسی خود را انتخاب میکنید یعنی با گذشته ی او وارد رابطه می شوید.

اگر در کودکان با چنین موضوعی مواجه شویم باید احتمالات زیر را بررسی نماییم:

  • تماس دست آلوده با پوست کودک
  • سوءاستفاده ی جنسی از کودک

https://jarahlaser.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84/

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : علائم زگیل تناسلی,علل زگیل تناسلی, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 6 تير 1398 ساعت: 13:03

خبرنامه